fredag 21 oktober 2011

Jag skrämde visst upp er...

Nu har ni fått er hemtenta i svenska, som det är deadline på den 11/11 och det var minst sagt kraftiga reaktioner på uppgiften...! Det ÄR en klurig uppgift men jag hade aldrig gett er den om jag inte trodde att ni skulle klara av den! Jag är knappast ute efter att sätta dit er. Men! Uppgiften kräver sin koncentration och sin fokusering och den kräver att ni arbetar med den hemma! Ni var många som satte igång riktigt bra på lektionen idag, men ni var också många som "satt av" tiden, trots att jag flera gånger påtalade vikten av att ni utnyttjar tiden väl. Fram till den 11/11 har ni bara en lektion till på er att arbeta med uppgiften - i övrigt är det arbete hemma som gäller


Kom igen nu! Jag vet att ni grejar det här! Men, ni läser svenska b nu, och den ställer betydligt högre krav på självständighet, fokusering och analytiskt tänkande, jämfört med a-kursen.

På återseende!
Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar