fredag 23 september 2011

Tack....

...för bra diskussioner under denna vecka. Det har sagts förr "vi lär så länge vi har elever". Vi har blivit påminda om vilka vi är och vilka vi vill vara.... Kanske ni också fortfarande är utvecklingsbara ;) och kan ta till er lite av vad vi försöker säga...

Vi hoppas att ni inte ser det som att vi "skäller på er", utan att vi vill ha bra diskussioner och att vi tillsammans kan se olika saker ur olika perspektiv. Ni är ju "våra ungar" och vi fajtas ibland för er med näbbar och klor. Vi vill ju att alla ska se er som vi gör....

Vårt mål är att ni ska känna att ni är hörda på, sedda som individer, men som också ska fungera som en grupp, både med oss och med andra lärare.

Citat från en lärare i en tidning:
 "Mina elever får aldrig bli mina motståndare. Min elev skall jag vara rädd om, jag skall hjälpa den att utvecklas och respektera dess rätt till åsiktsfrihet.".

Vi hade inte kunnat säga det bättre själva.....



Hoppas ni får roliga dagar på Bosön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar